חתונת גן או חתונה באולם?

לאחר שהכנתם עם ההורים רשימת מוזמנים לחתונה, מגיע השלב הקריטי של בחירת מקום לאירוע. כל הזוגות, בדיוק כמוכם, מעוניינים להפיק חתונה נוצצת ויוקרתית, ולמעשה יש לקבל החלטה האם לקיים את האירוע בגן אירועים תחת כיפת השמיים או באולם אירועים מפואר וממוזג.

ההחלטה אינה פשוטה ואין תשובה חד משמעית לשאלה האם לעשות חתונה בטבע או חתונה באולם אירועים. לכן, כדאי לדעת מהם היתרונות והחסרונות בכל אפשרות, כך תוכלו לקבל החלטה נכונה המתאימה ביותר עבורכם.

יתרונות של חתונה באולם אירועים

אולם אירועים מציע יתרונות רבים כמו מיזוג אוויר בקיץ וחימום בחורף, עיצוב יוקרתי, ציוד טכני כמו מערכות הגברה ותאורה, ויש אפשרות לעצב את המקום בהתאם לדרישות שלכם. בקיץ החם והלח יש לאולמות האירועים יתרון עצום בגלל המיזוג, במיוחד כאשר מסיימים לאכול ומגיעים לשלב הריקודים.

במקרים רבים האולם נמצא במיקום מרכזי כך שקל יותר לאורחים למצוא את המקום, אולמות אירועים מציעים גם חניה בשפע והם מחויבים לנגישות גבוהה לבעלי מוגבלויות בתנועה. כדאי לדעת כי בגלל התחרות הגבוהה בין אולמות האירועים לגנים הפתוחים, השקיעו בעלי האולמות כסף רב בשיפוץ המקומות ובתפאורה.

חסרונות של חתונה באולם אירועים

באולם אירועים יש חלל גדול המחולק לרחבת ריקודים ולאזור עם שולחנות, לעתים אתם עשויים לגלות כי האולם מוגבל במקומות הישיבה ובסידור השולחנות, לכן עליכם לבחור מקום גדול יותר או להתפשר על כמות המוזמנים לאירוע. אם אתם מתכננים חתונה קטנה ואינטימית אתם עשויים להתקשות למצוא אולם אירועים המציע אווירה אינטימית, למרות שבמקומות רבים יש פתרונות לוגיסטיים לחלוקת החלל הגדול כדי ליצור את האווירה המתאימה. 

יתרונות של חתונה בגן אירועים

חתונה בגן אירועים נחשבת לפופולרית בקרב זוגות רבים בגלל האווירה הטבעית, התפאורה של צמחייה ירוקה ותאורה נעימה ורומנטית, והחופה והאירוע מתקיימים תחת כיפת השמיים. בערבים רבים במהלך השנה הטמפרטורה בערב נעימה, האורחים נהנים לבלות בחוץ וזוכים לתפאורה מרשימה של מיליוני כוכבים מנצנצים וירח יפה. 

את גן האירועים ניתן לעצב בהתאם לצורך, האווירה הטבעית גם גורמת לאורחים להיות יותר משוחררים, עם זאת האירוע מושפע מתנאי מזג האוויר.

חסרונות של חתונה בגן אירועים

לחתונה בגן אירועים יש גם חסרונות שונים כמו לחות גבוהה, זבובים, יתושים, רעש סביבתי ועוד. ישנם גני אירועים הממוקמים בסמוך לשטחים חקלאיים או רפתות, האורחים עשויים לסבול מריח לא נעים, ורבים לא אוהבים לראות כיצד המוני יתושים וזבובים תוקפים את האוכל המוגש בבופה, למרות שלכל דבר יש פתרון.

אגב, ישנם פתרונות נוספים המשלבים את כל היתרונות של גן ואולם אירועים, לדוגמה אפשר להפיק חתונה במלון בוטיק בצפון המציע אולם אירועים סגור בעיצוב יוקרתי ובפאר רב עם אפשרות לקבלת פנים או להפקת האירוע בחצר המטופחת או ליד בריכת שחייה. כך נהנים משני העולמות וזוכים לחתונה יוקרתית וגם לאפשרות לישון במלון לאחר האירוע.

בודק...